Lucia Pirvu (VinVest): Povestea mea
Se spune că toate se fac la rândul lor în viaţă, iar povestea noastră – a vinului şi a mea – începe încă din copilărie. Avem o istorie lungă, de explorare şi cunoaştere în profunzime, cu suişuri şi coborâşuri, dar întotdeauna frumoasă.
In copilărie şi pe durata şcolii am avut diverse activităţi artistice şi sportive. Am făcut cursuri de gimnastică, de înot, arte plastice, cosmetică şi chiar de croitorie. Cel mai mult imi plăcea însă pictura in ulei, iar primele mele lucrări aveau un subiect pe care îl veti gasi familiar: struguri, sticle de vin, peisaje. Continuarea este doar firească! Dupa ce am absolvit Facultatea de Horticultură şi, după o stagiatură în domeniul pomicol, unde am constatat diferenţa între teorie şi practică, au urmat 10 ani de producţie la Zarea Bucureşti şi prima mea dragoste, producerea vinului spumant – "şampania".
In continuare am colaborat cu VINEXPORT Bucureşti timp de aproape 6 ani, perioadă în care am avut ocazia să mă acomodez cu activitatea într-o firmă privată, de la organizare, aprovizionare şi producţie, pâna la relaţia cu furnizorii şi exportul vinului.
A urmat un an de studiu în Franţa. Cunoaşterea şi Comerţul Internaţional de Vin din Beaune Bourgogne şi-a pus amprenta asupra felului în care mă raportam şi lucram cu vinul. Din acel moment mi-a fost clar încotro urmează să mă îndrept în acest domeniu. La întoarcerea în ţară, am avut o colaboare cu Vinexpert Bucureşti şi ulterior cu Cramele Recaş. Colaborarea cu Cramele Recaş şi prezenţa mea în Timişoara m-au ajutat să observ necesitatea unui salon de vinuri şi să schiţez deja primele idei. Astfel a apărut VINVEST.
Prima ediţie a salonului de vinuri s-a dezvoltat aproape de la sine. Bazându-mă pe invitaţia arhitectului Ionel Pop, care dezvoltase prima sală expoziţională din Timişoara şi pe interesul ridicat arătat de către producătorii de vinuri, am deschis uşile primul salon de vinuri de la Timişoara.
{youtube}83G86U3UkKw|500|280{/youtube}
Ulterior, propunerea de a dezvolta salonul într-o nouă sală expoziţională construită în centrul oraşului venită din partea directorului general al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, Menuţa Iovescu, m-a onorat şi m-a ambiţionat să pun în practică tot ceea ce am văzut bun în tară şi în străinătate în folosul expozanţilor, al consumatorului final şi al întregului sector vitivinicol. Am înţeles atunci, că, după 20 de ani de experienţă în domeniu nu mai eram doar inginer tehnolog sau oenolog, ci şi un promotor al vinului românesc şi internaţional.
VINVEST a fost dezvoltat ca un proiect care să vină în primul rând în întâmpinarea nevoilor sectorului vitivinicol. Nevoile au fost diverse, ca de exemplu: lipsa unei promovări eficiente în zona de vest a ţării, creşterea notorietăţii anumitor branduri de vin, lansări de vinuri într-un spaţiu recunoscut.
In vederea rezolvării nevoilor existente VINVEST s-a dezvoltat continuu. In cadrul salonului au fost dezvoltate şi implementate numeroase proiecte, ca de exemplu: degustări susţinute de experţi, asocierea corectă a vinului cu mâncarea de către somelieri, spectacole gastronomice şi concursuri jurizate de maeştri bucătari renumiţi, implementarea celei mai noi metode de promovare a vinului code2wine pe baza codurilor QR, vizite ale jurnaliştilor străini şi români pe parcursul celor 3 zile de eveniment, cât şi la cramele din vestul ţării.
O realizare semnificativă este crearea Concursului Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice, ajuns la cea de-a 8-a ediţie. O altă realizare a fost înfiinţarea salonului de vin din Bucureşti. Acum doi ani de zile, din dorinţa de a fi mai aproape de părinţii mei şi de oraşul tinereţii mele, Bucureşti, am hotărât să organizăm Vintest, Salonul Naţional de Vinuri al României. Proiectul a luat amploare şi în 2012 am organizat cea de-a doua ediţie a salonului Vintest Bucureşti. In caz că vă întrebaţi, numele celor două saloane au venit ca sugestie din partea binecunoscutului fotoreporter Constantin Duma.
Astăzi brandul VINVEST reprezintă un standard în domeniul vitivinicol. Timp de 9 ediţii, VINVEST a fost apreciat de mass media ca cel mai profesionist salon din România.
De-a lungul activităţii salonului au existat momente foarte bune, când s-a înregistrat un număr record de participanţi, dar şi momente de criză când interesul a fost mai scăzut. Criza globală s-a resimţit şi în acest domeniu şi, la fel ca în majoritatea industriilor, s-a observat o scădere a interesului. Cu toate acestea, VINVEST a reuşit să îşi păstreze poziţia de lider. Menţinerea standardului de calitate a fost pentru noi prima prioritate în această perioadă. Partenerii numeroşi fie din media, fie de produse şi servicii, au contribuit şi ei la această reuşită.
Chiar anul acesta cu ocazia organizării VINVEST ediţia a IX-a consider că am avut o mare realizare, o dovadă a eforturilor susţinute depuse de echipa noastră. Deşi salonul a fost precedat de alte trei evenimente de vin poziţionate timp de trei săptamâni consecutive în Cluj şi două în Bucureşti, VINVEST Timişoara a reuşit să înregistreze cel mai numeros public care a trecut pragul sălii expoziţionale. Un nou record într-un an de criză, care dovedeşte încă o data implicarea în dezvoltarea continuă a salonului. Meritul aparţine echipei, colaboratorilor şi tuturor celor care susţin organizarea şi buna funcţionare a evenimentului.
Am fost deseori întrebată ce înseamnă succesul pentru mine. Intr-un astfel de domeniu, succesul nu este sinonom cu reuşita financiară, ci cu nivelul de satisfacere al pretenţiilor sectorului vitivinicol, al expozanţilor şi al publicului vizitator. Pentru un eveniment de success este nevoie de multă pasiune, profesionalism şi dorinta de a inova.
2013 va fi un an important pentru mine, sper şi un an încununat de succes. Vom sărbători 10 ani de la înfiinţarea VINVEST, iar pe plan personal 30 de ani de activitate ca inginer şi organizator de evenimente. Mulţi ani petrecuţi împreună pentru care aş vrea să vă mulţumesc!
Lucia Pîrvu
Leave a Reply